Değerli Meslektaşlarımız;

Modern toplumlarda mesleki eğitim, bilinenin aksine, kolay görünmesine rağmen dikkat isteyen incelik gerektiren bir olgudur. Mesleki eğitim; kişinin bu dünya içerisinde iş yaşamlarına hazırlanmasını, kendi özünden beklenen istihdam edileceği mesleği için kalifiye olmasını, bilgi ve beceri ile donanmasını ifade etmektedir. Dünyamız giderek daha küçük, ama daha karmaşık bir yer haline gelmektedir. Kültürler arası tasarım giderek önem kazanmaktadır, bu durum başka kültürler hakkında bilgili olmayı gerektirir. Bunun yanı sıra çevresel kriz, tasarım konusunda sistematik, sürdürülebilir ve iş birliğine dayalı bir yaklaşıma olan ihtiyacı gözler önüne sermektedir. Günümüzde mesleki eğitimde hizmet üretimi, enformasyon görselleştirme ve görsel deneyimlerin yanında sanat ve tasarımda duyarlılık giderek daha çok öne çıkmaktadır. Bu anlamda tasarım eğitiminde kendine dönük, eleştirel beceri ihtiyacına ışık tutma adına disiplinlerarası bir ders içeriği geliştirmek gerekir. Ders konu ve içerikleri, küresel görsel bilgi çağının ana problemleri çerçevesinde tasarım dilinin nesnelleşmesini sağlamalıdır. Günümüzde sanat ve tasarım arasında bir ayrım kalmadığı düşünüldüğünde farklı kültür, milliyet ve dil gruplarına ait insanlar arasındaki iletişimin yoğun biçimde önem kazandığı ortadadır. Biz tasarımcılar ve eğitimciler, tasarımla bilim alanları, iş dünyası ve toplum arasındaki ilişkileri güçlendirmeye çalışmaktayız. Günümüzde tasarımcılar elle tutulur nesneden uzaklaşıp deneyimsel veya hizmet odaklı tasarım çözümlerine yönelmektedir. Günümüzün ihtiyaçları çerçevesinde tasarım anlayışında akademik eleştiriyi anlamak ve eleştirel düşünme becerilerini tasarım alanında karşılaşılan zorlu projelere uygulamak, tasarımcılar için zorunluluk haline gelmiştir. Günümüzde mesleki eğitim programlarında karşılaştığımız en önemli problemlerden birisi, sanat ve tasarımın iletişim ihtiyacıdır. Bu iletişim ihtiyacının nasıl sağlanacağı hakkında çalışmalar sürdürülmektedir. Bunun yanı sıra sanat ve zanaatın tasarım mesleğinde ve eğitiminde yeni yönelimleri şekillendirme becerisini göz ardı etmemeliyiz. 2009’dan bu yana mesleki eğitim veren bir yüksekokul olarak, bu yıl üçüncüsünü düzenleyeceğimiz ve her yıl meslek eğitiminin farklı bir boyutunu ele aldığımız kongremizde “Tasarım” alt başlığı ile tasarımcı yetiştirmedeki sorunları, yenilikleri, eğilimleri tartışmayı amaçlamaktayız. Her geçen gün değişen yaşamımız yeni tasarımların üretilmesini ve tasarım eğitiminin buna uyum sağlayacak biçimde güncel tutulmasını gerektirmektedir. Kongremizde bu gelişmelere yönelik tasarımcı yetiştirmek için gerekli olan eğitim ve gelişim modellerine dair araştırmalar sunularak tartışılacaktır. Siz değerli sanatçı, tasarımcı ve akademisyenleri tasarım eğitimini merkeze alarak; bu alandaki güncel gelişmelerin, deneyimlerin ve yenilikçi yaklaşımların paylaşılması ve alandaki profesyonellerin arasındaki iletişim ve iş birliğinin artırılması, tasarım alanında disiplinlerarası çalışmaların teşvik edilmesi amacıyla düzenlediğimiz ve pandemi sebebi ile online olarak yapılacak olan 3. Mesleki Eğitim “Tasarım” Kongresine davet etmekten onur duyarız.

Dr. Öğr. Üyesi Bahadır ELAL

İstanbul Topkapı Üniversitesi
Plato MYO Müdürü

ANA BAŞLIKLAR VE ALT BAŞLIKLAR

  1. Tasarım Eğitiminde Disiplinlerarası Çalışmalar
  2. Tasarım Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar
  3. Tasarım Eğitiminde Sanayi – Üniversite İşbirliği
  4. Tasarım Eğitiminde Staj Uygulamalarının Değerlendirilmesi
  5. Mesleki Yeterliliğin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
  6. Tasarım Eğitiminde Müfredat ve Yeterliliği
  7. Tasarım Eğitiminin Geleceği
  8. Öğrencilerin Tasarım Eğitiminden Beklentileri
  9. Bilgisayar Destekli Tasarım Uygulamaları ve Mesleki Yeterliliğe Katkısı
  10. Tasarım Uygulamaları Eğitimi
  11. Sürdürülebilir Tasarım Eğitimi
  12. Üniversitelerde Tasarım Eğitimi
  13. Tasarım Eğitiminde Bilgi Teknolojileri Kullanımı
  14. Disiplinlerarası Tasarım Eğitimi
  15. Pozitif Toplumsal Etki için Tasarım Eğitimi
  16. Türkiye ve Dünyadaki Tasarım Eğitiminin Tarihi, Bugünü ve Geleceği
  17. Tasarım Eğitimi Stratejisi Üzerine Öneriler
  18. Sanat Akımları ve Tasarım Eğitimi
  19. Tasarım Eğitimi ile İlgili Diğer Konular
  1. Uzaktan Eğitim ile Yürütülen Tasarım Eğitiminde Karşılaşılan Güçlükler
  2. Uzaktan Eğitim ile Yürütülen Tasarım Eğitiminde İyi Örnekler ve Öneriler
  3. Uygulamalı Programlarda Uzaktan Eğitim Kullanımı
  4. Tasarım Yöntemlerinde Çağdaş Uygulamalar
  5. Sanal Gerçeklik Yöntemi ile Tasarım Eğitimi
  6. Mobil Teknolojilerin Tasarım Eğitiminde Kullanımı
  7. Mesleki Eğitimde Arttırılmış Gerçeklik Kullanımı
  8. Yeni İletişim Teknolojileri ve Tasarım Eğitimine Etkileri
  9. Sosyal Ağ Kullanımı Üzerinden Tasarım Eğitimi
  10. Tasarım ve Alternatif Arayışlar
  11. Tasarım ve Uzaktan Eğitimi ile İlgili Diğer Konular
  1. Tasarım Ürünlerinin Tescili ve Patent Süreci
  2. Tasarım ve Hukuk
  3. Marka/Patent/Telif Hakları
  4. Tasarımların Korunmasında Hukuksal Düzenleme Önerileri
  5. Fikir – Sanat Eserlerini Koruma Kanunu ve Dijital Tasarım Alanı ile İlişkisi
  6. Basın Kanunu ve Dijital Tasarım Alanı ile İlişkisi
  7. Tasarımda Fikir-Sanat Eserlerini Koruma Hukuku ile İlgili Diğer Konular
  1. Mesleki Eğitim ve İstihdam
  2. Tasarım Eğitiminde Sektörel Yaklaşımlar
  3. Genel Lise ve Meslek Lisesi Mezunlarının Tasarım Eğitimindeki Başarılarının Karşılaştırılması
  4. Öğrenci Hazır Bulunuşluk Düzeylerine Göre Tasarım Eğitiminin Başarı Durumu
  5. Tasarım Alanında Kariyer Geliştirme ile İlgili Diğer Konular
  1. Yaratıcılık ve Yaratım Süreci
  2. Tasarım Eğitimlerinin Sertifikalandırılması ve Tanınması
  3. Tasarım Eğitiminde Kalite ve Akreditasyon
  4. Yükseköğrenim Dışı Tasarım Eğitimi
  5. Tasarım Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Kullanımı ve Etkisi
  6. Süreç Yönetimi ve Tasarım Eğitimi
  7. Tasarım Eğitimi Ve Kalite ile İlgili Diğer Konular
  1. Kavramsal Sanat
  2. Tasarım, Kuram ve Eleştiri
  3. Modernizm ve Tasarım
  4. Postmodernizm ve Tasarım
  5. Yapısalcı İncelemeler
  6. Postyapısalcı İncelemeler
  7. Fenomenolojik İncelemeler
  8. Psikanalitik İncelemeler
  9. Tasarım Etiği ile İlgili Diğer Konular